سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسلم نیشابورى به نقل از عمر بن الخطاب چنین مى‌نویسد:

فَدَخَلْتُ عَلَى عَائِشَةَ فَقُلْتُ یَا بِنْتَ أَبِی بَکْر أَقَدْ بَلَغَ مِنْ شَأْنِکِ أَنْ تُؤْذِی رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم فَقَالَتْ مَا لِی وَمَا لَکَ یَا ابْنَ الْخَطَّابِ عَلَیْکَ بِعَیْبَتِکَ. قَالَ فَدَخَلْتُ عَلَى حَفْصَةَ بِنْتِ عُمَرَ فَقُلْتُ لَهَا یَا حَفْصَةُ أَقَدْ بَلَغَ مِنْ شَأْنِکِ أَنْ تُؤْذِی رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم وَاللَّهِ لَقَدْ عَلِمْتِ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم لاَ یُحِبُّکِ. وَلَوْلاَ أَنَا لَطَلَّقَکِ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم....

عمر می گوید: نزد عائشه رفتم، گفتم: اى دختر ابوبکر کارت به آن‌جا رسیده است که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) را اذیت مى‌کنى؟! گفت: اى پسر خطاب! تو با من چه کار داری؟ دختر خودت را نصیحت کن!؛ عمر می گوید: نزد حفصه رفتم و گفتم: چرا پیامبر خدا را اذیت مى‌کنى؟ به خدا سوگند خودت مى‌دانى که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) تو را دوست ندارد و اگر من نبودم تو را طلاق مى‌داد... .

صحیح مسلم، ص 681

سؤال از اهل سنت:

1ـ چرا باید عایشه و حفصه رسول خدا صلی الله علیه وآله را اذیت کنند؟

2ـ آیا نمی دانستند اذیت پیامبر لعن خداوند را در پیش دارد؟

پ . ن : برگرفته از سایت حضرت ولیعصر عج الله تعالی فرجه الشریف






تاریخ : سه شنبه 99/1/26 | 2:51 عصر | نویسنده : سید محمد موسوی | نظرات ()

خدایا بحق تمام مقدساتت تمام خائنین به دین و فرهنگ اسلامی -شیعی را اگر قابل هدایتند ،هدایت بفرما در غیر این صورت با یزید محشورشان بفرما






تاریخ : سه شنبه 99/1/26 | 2:11 عصر | نویسنده : سید محمد موسوی | نظرات ()

مضرات موسیقی در روایات اهل بیت علیهم السلام


1?? مرگ ناگهانی و قبول نشدن دعا

امام جعفر صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند:

خانه‌ای که در آن غنا و موسیقی باشد از مرگ و مصیبت دردناک در امان نیست ودعا در آن به اجابت نمی رسد و فرشتگان وارد آن نمی‌شوند(1).


2?? سبب نفاق

امام جعفر صادق (علیه‌السلام) می فرمایند:

نواختن موسیقی نفاق را در دل می رویاند همانطور که آب سبزه را می‌رویاند(2).


3?? موسیقی سبب رفتن برکت از زندگی.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرمایند:

فرشتگان به خانه ای که قمار، شراب و وسایل موسیقی در آن باشد وارد نمی شود دعای اهل خانه مستجاب نمی گردد. خیر و برکت هم از آنجا می‌رود(3).


4?? عامل زنا

رسول خدا صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله می‌فرمایند:

غنا و موسیقی کاری است که انسان را به زنا می‌کشاند(4).

در حدیثی دیگرآمده است که:

از غنا و موسیقی دوری کنید زیرا موسیقی حیا را از بین می برد و سبب زیاد شدن غریزه جنسی می شود . مردانگی مرد را نابود می سازد و هر کاری که شراب می کند موسیقی هم انجام میدهد.  و اگر مبتلا به موسیقی شدید از زنان بپرهیزید برای آنکه موسیقی و زنان انسان را به زنا می کشاند(5).


5?? عذاب اخروی 

رسول خدا صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله می‌فرمایند:

کسی که به لهو گوش دهد در روز قیامت در گوشش سرب داغ ریخته می‌شود(6).


6?? سوء عاقبت 

مردی به امام جعفر صادق علیه‌السلام عرض کرد: همسایگان من کنیزانی دارند که آواز می خوانند و با عود (یکی از آلات موسیقی) می نوازند . چه بسا به هنگام قضای حاجت نشستنم را طول می‌دهم، تا صدای آنها را بیشتر بشنوم.امام فرمودند:

« این کار را نکن. در روز قیامت در برابر خداوند هیچ عذری نداری ؛ مگر سخن حق را نخواندی که می فرماید : گوش، چشم، دل، مسئولند و در برابر کارهایی که کرده اند، مورد سؤال واقع می شوند. » مرد عرض کرد : به خدا سوگند گویا این آیه را تاکنون نخوانده و نشنیده بودم. دیگر به خدا این کارها را انجام نمی دهم و از اوآمرزش می طلبم . امام سپس فرمودند: «برخیز و غسل کن و آن چه می توانی نماز بخوان، چون تا کنون به گناه بزرگی مشغول بودی و چه بد حال وتیره بخت بودی اگر بدون توبه و بر این حال از دنیا می رفتی»(7).


7??قساوت قلب

در سخن رسول خدا صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله به حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام می باشد که به ایشان فرموده اند:

«یا على؛ سه کار دل راسخت کند: گوش دادن به آواز و موسیقى ، شکارکردن و به دربار سلاطین رفتن(8).


8?? بی‌حیایی و بی‌تفاوت شدن

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند:

کسی که در خانه اش چهل روز بربط (نوعی تار) نواخته شود خداوند متعال شیطانی را به نام قفندر بر او مسلّط می کند که عضوی از اعضای وی باقی نمی ماند مگر اینکه او را در برمی گیرد و هنگامی که این گونه شد حیا از او گرفته می شود به گونه ای که نسبت به آنچه به او گفته می شود بی تفاوت می‌گردد»(9).


??منابع:

1. کافی ج6 ص434

2. کافی ج4 ص434

3. وسائل الشیعه ج12 ص235

4. الدر المنثور ج5 ص305

5. الدر المنثور ج5 ص305

6. مستدرک الرسائل ج13 ص222

7. کافی،ج6، ص1655، ح10

8. نصایح، ترجمه احمدجنّتی ،ص134

9. کافی،ج5، ص1655، ح17






تاریخ : شنبه 99/1/23 | 12:48 عصر | نویسنده : سید محمد موسوی | نظرات ()

نامش حافظ شهاب الدین ابولفضل عسقلانی معروف به ابن حجر است.

او (که هم برادران اهل سنت او را قبول دارند و هم وهابیون) چکیده واقعیت تلخ قبول کردن یا نکردن یک حدیث را بیان میکند ؛ و نظر او علم رجال که زیر بنای اعتقاد اهل سنت به خلافت سه خلیفه است را زیر سؤال میبرد و میگوید :

این علم بر اساس دو چیز بنا شده است : یکی اعتقاد به صداقت و راستگوئی کسانی که با علی دشمنی دارند و دیگری اعتقاد به زندیق بودن و کاذب بودن کسانی که علی را دوست دارند .

توضیح: شرط قبولی حدیث در اهل تسنن بغض حضرت مولی الموحدین علی بن ابی طالب می باشد 

برگرفته از وبلاگ :http://shiaanswering.blogfa.com/post/37






تاریخ : شنبه 99/1/16 | 1:20 عصر | نویسنده : سید محمد موسوی | نظرات ()

حیدر






تاریخ : سه شنبه 99/1/12 | 4:57 عصر | نویسنده : سید محمد موسوی | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.